Om funktionen "Registrér ændringer"
Når du aktiverer funktionen "Registrér ændringer" i Word, bliver alle ændringer fremhævet med rødt. Herefter kan man acceptere eller afvise dem.

Vælg fanen Gennemse og herefter knappen "Registrér ændringer".
Funktionen er relevant, når flere skribenter arbejder på et dokument, fx i forbindelse med redigering eller korrektur af en tekst.
Eksempel: En forfatter har skrevet en bog og vil have den rettet. Korrekturlæseren modtager bogen i Word og kan nu fremhæve sine alle ændringer. På den måde kan forfatteren efterfølgende se, hvad der er ændret i dokumentet.

Vær sikker på, at alle ændringer opdages.
Hvis du har et langt dokument, kan der være risiko for, at du overser nogle af ændringerne. Man kan således risikere at publicere et dokument, som indeholde fremhævede retteler.
Dette kan du undgå ved at bruge funktionen "Acceptér, og gå til næste". På denne måde tager man dem én for én.