The AdSense Code – En ny anmeldelse af en gammel bog

The AdSense Code er fra 2006, men indholder masser af gode råd, som gør, at den lige så godt kunne være publiceret i dag. Jeg læste den for flere år siden, og efter en lille genlæsning måtte der laves en lille anmeldelse.

Det grundlæggende spørgsmål, som bogen forsøger at besvare, er “hvordan øger man sin AdSense indtjening?”.

Med helt konkrete råd når Joel Comm rundt omkring nogle af de bedste fif og tricks, der kan hjælpe dig fremad med dine Google reklamer.

Hvis du allerede har beskæftiget dig en del med AdSense, så vil nogle af rådene virke trivielle. Men det er også kun nogle af dem.

Bogen er egentlig ganske pædagogisk i sin stil, eller skulle vi sige ‘brugervenlig’. Flere steder viser den eksempler på sites, som har opnået høje klikfrekvenser ved at placere annoncerne rigtigt. Det er bare at gøre det samme som vist. På denne måde har bogen en simpel do-this-don’t-do-that-stil, som er nem at følge. Computeraben.dk

Bogen giver også råd til, hvordan man kan se på, hvorledes ordene på sites skaber bestemte reklameemner, hvoraf nogle giver bedre indtjening end andre. Fx er emner som ‘rejser’, ‘forsikringer’ og ‘internet marketing’ bedre end så mange andre.

Da jeg for flere år siden læste bogen for første gang, stod jeg undrende over for påstanden om, at tekstannoncer skulle virke bedre end billedannoncer. Men bogens argumenter blev efterfulgt af et par tests, som gav et klart resultat: Tekstannoncer virker bedre. Det gør de af flere grunde. Det er normalt nemmere at få dem til at passe ind i resten af indholdet (man kan jo selv styre skrifttyper og farver i sin AdSense brugergrænseflade). De giver dig mulighed for at reklamere for flere forskellige emner på et mindre område. Folk vil gerne kunne vælge, og de klikker mere, hvis der er noget at vælge imellem. Den bedste forklaring er dog, efter min vurdering, at mange mennesker ganske enkelt hader billedannoncer. Siden internettets udbredelse er vi vel nærmest blevet mentalt programmeret til at tage afstand til alt, hvad der ligner annoncer. Og her er tekstannoncerne mere diskrete og “behagelige”. De er ikke så “indsmigrende” og irriterende.

Kapitel 19 handler om søgemaskineoptimering – her er du ikke gået glip af noget. Og skulle emnet have interesse, skal du have fat i andre bøger end denne.

De brugte udgaver kan fås for helt ned til 3 dollars stykket på Amazon.

værksted tilbud priser sammenlign

Transportbure til hunde

4 tanker om “The AdSense Code – En ny anmeldelse af en gammel bog

  1. Har du læst e-bogen “Adsense Secrets”, der også er skrevet af Joel Comm?

    Det er også en ret dybdegående e-bog om adsense, som man kan hente gratis på nettet 🙂

  2. Hej Klaus

    Nej, den har jeg ikke lige gidet at downloade/læse. Er der noget nyt i forhold til hans gamle bog?

  3. Hej admin

    Kan du ikke lægge et link til hvor til hvor jeg kan købe bogen
    Findes den som e-bog ??

    Hilsen
    www.tobuildteam.dk
    Jens

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

22. januar 2011 Should be replaced with by the below code.